måndag 27 juni 2011

Lycka igen!



Första blomman, av mina fyra nya rosor. Detta är Karen Blixen, visst lyser denna kritvita ros helt underbart!
Nu väntar jag på de andra rosorna, de är inte de enklaste växterna i trädgården precis, de har jag redan fått erfara. Bladlöss, larver och något som gör att knopparna bryts på min Quenn Elisabet.



Rosen fick följa med hem igår. Jättefin...fast fotot blev bedrövligt!



Midsommar är ju över nu, så bilder därifrån är inte så aktuella längre. Men Midsommartårtan kan jag ju läska med! De är roligt att baka tårtor och de föll på min lott midsommarafton. En något omständig tårta, men den var god, så de receptet behåller jag.

1 kommentar:

  1. Ljuvliga rosor - och vilken tårta sen :-) - jag har dessvärre inte tid över för så mycket för tiden - men jag skulle vilja ha det ;-)
    Jag får njuta av det lilla och stökiga jag har och det är just gott nog
    kram gisela

    SvaraRadera