torsdag 5 augusti 2010

Mycket slit och släp....

De är mycket slitsamt att gräva upp grästorvor och sen försöka bli av med dem.

Men en bit på väg. De skall bli spännande och placera ut perennerna, som stått tätt lite varstans i väntan på rabatter. De har ialla fall växt till sig bra i sommar.

Den här ill-gula Lysingen har helt täckt en perennrabatt. Läckert när den blommar, fast gula blommor är inte mina favortiter. Men fy, med rötter och hellst vill jag ha bort alla.....de menar jag slit och släp.....


Så blir det när dom får härja fritt i ett par år, men de är slut på de nu.




Denna lilla alunroten är absolut en av mina favoriter, dessutom är blomman söt. Alunroten har ju annars rätt oansenliga blommor. Tyvärr är jag inte så bra på att lära mig de latinska namnen på mina blommor, får räcka om jag kan hålla reda på de svenska
HJÄLP! Vad har hänt? Alla mina favortibloggar har försvunnit.......hoppas de är ett tillfälligt data-skämt! De tar ju tid och leta upp alla igen, jag är ju inte så vidare på data-teknink heller.
Men jag har ABSOLUT inte tagit bort dem själv!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar