tisdag 31 augusti 2010

Höstfint....

....tog en sväng om Blomsterlandet efter jobbet idag. Visst blir man sugen på att byta i sommarkrukorna. Denna kassen har väl vad som krävs i krukan vid ingången. I botten ligger två påsar med tulpanlökar, de har jag inte köpt på flera år. Men NU är mycket förändrat!
Denna vita Hortensia har jag drömt om länge, när den nu dessutom såldes för halva priset är de ingen tvekan att jag slår till. Var frestad att köpa en Syrenhortensia också, men den får vänta.
Får se om dessa blomklasar går bra att torka.

Lite ranglig är den allt, men den blommar på årsskotten så jag kan väl ansa den.



Utanför vår lägenhet blommar begonian helt otroligt än, så där får jag vänta med med höstplanteringen.


1 kommentar:

  1. Hej Anita !

    Kul att du gillar min blogg ! Visst är det härligt nu när höstblommorna och de lite dova färgerna tar vid efter sommarblomstren.
    Tittade också på Hortensiorna för halva priset .. får slå till på nästa butiksvända !
    Ha det så gott !
    /Isa

    SvaraRadera