tisdag 13 september 2011

Överraskad.......



.....kan man bli när man blir förärad med en sådan här fin bukett. Min kära syster hade med den när dom var hos oss på en enkel bjudning. Blommorna är nu vissna, men kransen av ris har jag sparat, den kan återanvändas flera gånger om.




Före: Denna lampa köpte jag i somras på vår "privata" aktion, som ägde rum på den årliga sommarfesten hos min bror och svägerska. Vi saknar en skrivbordslampa, eftersom rummet skall omtapetseras mm vill jag inte lägga ut för mycket på piffet än.




Efter: Färgen var inte helt OK till den gröna tapeten, men tänk vad enkelt de är att spray-måla. Den blev vit
och fyller absolut sin funktion, tyvärr tycker färgen inte riktigt om värmen från glödlampan, men vadå?


De hjälper att klaga! Jag vet, igår var datorn helt seg och jag svor och gällde på den.... och idag var den OK.

1 kommentar:

  1. Så snygg den blev - lampan - och det vita runt dina fönster!
    Det är rent otroligt vad vit färg kan göra - älskar det bara!
    Näha du mina baciller får jag nog dras med lite till - men jag har det avsevärt bättre - jag myser en hel del nu när jag är tvungen att ta det lugnt ;-)
    Stor kram till dig
    gisela

    SvaraRadera