onsdag 22 juni 2011

Letat och letat.....


....jag har letat ett tag efter en liten klocka, som kan stå själv, för att ha i badrummet. Vissst är det irriterande ibland att inte veta vad klockan är, speciellt om man skall iväg en bestämd tid.
De var inte helt enkelt att finna, för jag vill inte sätta upp på de nya kakelväggarna. Hittade en perfekt med magneter, men ingen metall att sätta den på.




 Men så fann jag en affär som hade TRE olika modeller! Beslutsånger så klart, men de fick blir denna..




Oj, denna stolthet höll jag på att glömma och visa. En Plättar i Luften, som jag övervintrat i min trädgård. De har "riktiga" trädgårdsfolk inponerats av!  Bladen är lite mindre på den i år och grenarna hårda, jämfört som dom är när man har den inomhus. Skall bli spännade och se om de går att klara den fler vintrar. Så inget om om all snön vi hade, den skyddade riktigt bra.

1 kommentar:

  1. åh så vackert på ditt badrum - o plättväxten - menar du att den har stått UTE i vinter - alltså i kruka?
    Ibland förvånas man över växters ihärdighet - tänk om människor var likadana ;-)
    go natt kramen från mig
    gisela

    SvaraRadera