måndag 15 oktober 2012

En tårtkurs till.....

 


.....nu har jag varit hos Agneta, som har Tårtshopen i Ullared. Denna gång var det mer dekoration än tårtbak. Så en sak gäller nu: träning, träning och träning!!




Agneta använder och säljer mer hjälpmedel för att skapa t.ex blommor, än vad jag är van vid. Så en medelväg tror jag passar mig. Dessutom tycker jag en del verktyg är oförskämt dyra!!

 


Marcipan eller sockerpasta....en smaksak eller färgsmak. Vit tårta är fint och då är det sockerpastan som gäller. Skall exprimentera med både de ena och andra.


 
 OJ MIN TÅRTA FÖRSVANN!!!  DESSA DATORER...DEN KOMMER NÄSTA GÅNG!!!!




Denna söta tårta gjorde en av tjejerna på kursen.


 
 
OJ JAG HITTADE MIN TÅRTA!!
Inte så planerad i dekor precis, men visst den blev väl fin? Den står i frysen och skall blir 30-årspresent.....                                                                                                                               
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar