tisdag 5 april 2011

Firande i dagarna tre.....




....jag har fyllt år, hur många? De är så många nu att jag tappat räkningen. Men man kan ju fira med tårtor och godis. Jag tycker det är så roligt att baka tårtor, så de gör jag ju gärna. Men jättetråkigt att göra lika, om de inte räcker med en.

Detta är en valnötstårta, ,men nu kommer de nog  att dröja innan jag gör den igen, blev lite mesig.







Choklad-prinsesstårta kan man kalla denna. Fast den har en mördegsbotten, sylt och grädde och ingen vaniljkräm. Tänkte dekorerat den med en färsk ros, men blomsteraffären hann stänga innan jag kom dit, så då får man ta vad man har. Gröna grodor är en av mina smågodis-favoritet, så de passade ju bra.

De är heller ingen hemlighet, de med grodorna! Jag fick en stor påse mjuka, nästan klibbiga gröna grodor av min ena syster dessutom!

1 kommentar: