onsdag 12 januari 2011

Nu är definitivt julen utkastad.....

.....och jag sällar mig till skaran av tulpanfrossare. De är inte många blommor som är så efterlängtade som dessa. Undrar hur lökarna har de, som jag grävde ner i trädgården i höstas.
Spännande, för jag kom knappast ihåg vilka färger jag köpt.

Vårgrävningen kan verkligen vara som ett hett kärleksmöte
efter vinterns stillsamma liv.
Hannu Sarenström

Njuter nu av denna vackra blomma inne och hoppas den vill trivas i min trädgård sen. De är nog så att den är lite kräsen, men på rätt ställe belönar den sin ägare.

Denna förvuxna idegran får verkligen känna på vintern, snötyngd gång efter gång. Men de mjuka grenaran är hur sega som hellst. Ett rätt bra insynskydd, annars hade den nog åkt väck. Bra material till dörrkransar mm i juletid.

1 kommentar:

  1. Hej Anita!
    Vilken underbar färg på dina tulpaner, nu är det väldigt tur att det finns tulpaner att frossa i, när snön ligger djup utanför dörren.
    Vad vacker din julros är, jag köpte en före jul men den är inte så glad längre, trivdes inte i rumsvärmen, bladen har blivit sååå...gula. Skall försöka att hålla liv i den så jag kan sätta ut den i trädgården senare.
    Ja, det är inte lätt för de gröna växterna att klara av så mycket snö, förra vintern fick många av mina barrväxter grävas upp på våren eftersom de inte klarat all snö under vintern. Får se hur det kommer att bli till våren om det blir mer att gräva upp men det är klart, trädgårdshandeln skall väl leva de också.
    Önskar dig en fin helg!
    Ha det så gott!
    Kram Raina

    SvaraRadera