måndag 9 april 2012

Födelsedag i april och påsktid.......



......innebär att min bror plockar en bukett gammaldags påskliljor, helt underbara. Har fått några stånd av honom, som inte blommar i år men hoppas nästa år.




Vilken superfin tupp jag fick av dem också. Har genom åren fått flera tuppar och kycklingar....nästan för söta och gulliga.....så en del har blivit borta ( oj, kanske någon loppis har sålt dem) Men denna tuffingen är rätt i tiden. Funderar på om den inte är rätt fin att ha ute i sommar också.....




Har man kalas, blir det tårta! Jag kan sällan nöja mig med en sort, så två blev de i år. Aldrig har jag haft färska jordgubbar på min födelsetårta, men tiderna ändras.




Kolatårta gjorde jag också, men de receptet hänger löst! Usch den blev så söt, kolasåsen nästan lite sockrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar