torsdag 12 januari 2012

Hjälp! Jag har blivit en guldfisk i en glas-skål.......



......så känns det, efter en vecka instängd av en envis förskylning. Tror att jag är något bättre idag, snart vet jag inte om jag är sjuk eller halvfrisk eller blivit en guldfisk!!!

Skall testa om jag är bättre i vanliga kläder. Morgonrocken har en negativ effekt, tror jag.




Ett glädjande denna veckan har varit fina blommor. Hade gäster i lördags, som förärade oss med ljuvliga blommor. Själv hade jag varit i blomsteraffären och fyndat. Kvarvarande nyårsblommor var billiga. Tänk 20 tulpaner för 20:- , snart en vecka gamla och nu börjar de ge sig, men de är helt OK.

Orkideerna håller väl i flera veckor!










Jag gillar orkideer med lite mindre blommor (just nu) så de var ju fint att vi fick just det.

2 kommentarer:

  1. hej kära azalean - det vart ett tag sedan ;-)
    Förkylning åhja - den har även jag åkt på - satt nyårsafton i morgonrock o yllesockar o smuttade på apelsinläsk
    nu är jag ganska frisk dock - ska i gång med bloggandet igen
    kram till dig
    gisela

    SvaraRadera
  2. Trist med förkylningar som inte ger sig och jag håller med om morronrocken,mysig men pigg blir man inte.
    Krya på dig!!
    Ingela

    SvaraRadera