onsdag 5 oktober 2011

Nya utmaningar.....



....såg denna hyvelbänk på en loppis för ett par veckor sedan. Funderade och ångrade mig att jag åtminstone inte frågade om priset......så jag ringde dit.....den fanns kvar.....överkomligt pris!!!  Jag vill HA DEN!




Inte vet jag hur den kan se ut såhär (liknar inte riktigt verkligheten) men väl använd är den.  Så jag skall slipa lite på den och olja in den. Sen skall den placeras i växthuset, planeringsbord, avställningsbord mm.




HJÄLP! När vi hämtade hyvelbänken, fick min sambo se denna kökssffan och den skulle han promt ha med sig hem. För 100:- , var de ju inte dyrt ialla fall.   Men den är ju BLÅ! De blir nog svårt att få väck all färg. för jag ville gärna haft den trären. Nu blir den nog vit istället, svart kan också tänkas. Ett är säkert, vi blir inte arbetslösa på ett tag.
Den är också tänkt att ha i växthuset (växter är nog de minsta vi får plats med) men förslag på att ha den i köket finns också, dock inte mitt.

2 kommentarer:

  1. Åhh, vilka härliga fynd!
    Det kommer att bli superfint i växthuset :=)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. härligt stabilt planteringsbord - o du kan ju ha det som arbetsbord om du nu skulle få för dig att små snickra lite ;-) - kökssoffor tycker jag är så andvändbara - jag har en nästan likadan i köket o i den har jag alla mina trasmattor - men vist - det kravär plats
    kram till dig

    SvaraRadera