tisdag 16 augusti 2011

Sensommar.....


.....då man både skördar och belönas med blomprakt. Min nysatta New Dawn ros blommar rikligt. Den var sen i starten, men hoppas den skall täcka en stor del av armeringsmattan den lutar sig emot.




Silverpäronträdet bär några frukter. Köpte de lilla trädet förra hösten, när det var halva-halva-priset. En chansning som gick hem.




Alla mina dahlior ruttnade i vintras, så de är att börja på ny kula. Detta är en av de nya, som jag hoppas skall överleva. Vad jag hört på lite olika håll var jag inte ensam att drabbas av ruttnande dahlior. Jag har haft dahlior i många år, på många olika övervintringsställen och aldrig drabbats av att alla dött bort. Tror inte att förutsättningarna jag har nu är sämre än något annat jag haft, så de är att hoppas bara.


1 kommentar:

  1. så vackert och frodigt i din trädgård - njutbart att se dina bilder!
    Själv har jag inte fått till det denna sommar - men livet har rört till det för mig så jag får acceptera att det är som det är - jag njuter av det som finns :-)
    kram gisela

    SvaraRadera