torsdag 8 april 2010

Nu börjar kampen.....

.....att skura mossbeväxta plattor och rätta till dem, marken har visst ändrat läge.
.....en lång kamp blir de mot allt gullris och något annat som jag inte ännu vet vad de är, men säkert något mycket envist och tåligt.


....en lång slänt med gullris, vildhallon och sly. De blir något att bita i och inte tro att de blir perfekt denna sommaren, inte heller nästa.
Var idag på min kolonilott och hämtade en del plantor, de tidigt blommande får jag skynda mig med att få i jorden. De blir väl provisorikt placerande nu först.
De fanns en del perenner i rabatten på framsidan (som vi tagit bort) så jag räddade dem. Men vad de är vet jag inte, kände inte riktigt igen dem.

1 kommentar:

  1. Hej,ja nu har du lite att göra, jag har bara en uteplats men det är ju skönt att vara ute...här har vi härligt väder i dag!

    Ha det så gott!
    Agneta

    SvaraRadera