lördag 16 januari 2010

Tröst i vinterkylan

Tänk att få en bukett tulpaner på fredags eftermiddag, kan vara så glädjande.
Denna stackare reades ut för 30:-, om jag ger den kärlek kommer den att vilja vara hos mig, sa hon i affären, för den hade inte fått de där..... hoppas jag kan sköta den.
Min vita (en av dem) orkide´har belönat mig väl med tolv blommor och fler knoppar finns på den. Visst är det en underbar blomma som ofta överraskar.

Man får ha konsgjorda blommor också! Jag faller ofta för frestelsen att köpa rosor, på något sätt kan man göra dem så fina. Fast äkta är ju bäst.....men inte lätta och bevara så många dagar.

2 kommentarer:

  1. Härligt insireranade..
    Myrsine är min favorit vill stå just men tål det mesta. Vem behöver inte kärlek säg...
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  2. Ja behöver du en bukett så är du varmt välkommen in till oss. Lycka till med myrcinen , den kommer du få jättefin igen.

    Kram Betty !

    SvaraRadera